Delta System - Hệ thống giảm sóc giữa trên xe Evil

DELTA SYSTEM 

AKA - DAVE’S EXTRA LEGITIMATE TRAVEL APPARATUS 

As much as we would like to think that everyone will have the opportunity to test ride an Evil, the reality is most of you will buy based on reviews, friends, or Weagle's past successes. So the following is straight from the horses mouth (Dave Weagle being the horse). The DELTA system was conceived to, among other things, achieve very complex leverage rate curves that can be used to tune for varying track conditions, spring, and damper parameters. The dual progressive leverage rate curve was developed for coil sprung downhill applications to take advantage of the speed sensitive shocks on the market. Mechanically, the system uses very compact links that can achieve a lot of angle and velocity change through the travel. We can tailor the leverage rate curve to really take advantage of the shock's valving and the way that a speed sensitive damper is designed to work. Ultimately the design achieves a high degree of suppleness early in the travel, with a very predictable high traction stage through the middle and a bottomless ramp at the end of the travel. The whole suspension system, every attribute, is developed concurrently with each other, with the shock absorber, and with the bike's intended use and geometry in mind. Main pivot location was carefully chosen to give the best balance of acceleration and braking performance. This careful positioning lets the bike accelerate without the need for excess damping, which in turn helps us push the limits of shock setup as far as possible to achieve ideal damper setup for any World Cup track. One of the biggest advantages of the system is its ability to let riders and mechanics adjust frame geometry without changing leverage rate and wheel rate at all. Additionally, different link kits can be used to make drastic changes in the bike's feel. These link kits are something that Evil's World Cup athletes will take advantage of to fine tune for the drastically different race courses that they compete on over a race season. There is no bad option. It all comes down to personal preference. If you like to run air shocks and a position sensitive damper, we can develop that tune. If you like your frame geometry low in the BB and slack in the head angle, or vice versa and anywhere in between, it's covered. Upgradeability, tune-ability, and personalization is what it's all about, finding that combination that's perfect for you and no one else.

 

image.png

 


Sản phẩm liên quan

Công nghệ MIPS trên nón bảo hiểm xe đạp

Công nghệ MIPS trên nón bảo hiểm xe đạp

Công ty sản xuất nón bảo hiểm Bell Helmets, một trong những nhãn hiệu mang tính biểu tượng phổ biến nhất trong ngành công nghiệp này và là một trong những công ty dẫn đầu trong việc nghiên cứu giải pháp bảo vệ đầu, mới đây công ty này đã tiến thêm một bước trong quá trình cách mạng đưa những công nghệ an toàn tiên tiến nhất đến công chúng với công nghệ MIPS (Multi-Directional Impact Protection Sys

FIND OUT MORE
Sử dụng công nghệ Nano Tech tiên tiến nhất

Sử dụng công nghệ Nano Tech tiên tiến nhất

Sử dụng công nghệ Nano Tech tiên tiến nhất, Muc-Off rửa sạch bụi bẩn nhanh chóng bất kể điều kiện thời tiết. Dung Dịch Rửa Xe Công Nghệ Nano Tech Bike Cleaner màu hồng đặc trưng từ Muc-Off có khả năng làm sạch đáng kinh ngạc vì chứa Công nghệ Nano mang tính cách mạng, phá vỡ các vết bẩn ở mức độ vi mô, đồng thời chăm sóc cho chiếc Xe đạp, Xe máy và Ô tô một cách tinh tế. Sử dụng các thành phần tố

FIND OUT MORE
Niềng xe làm bằng FusionFiber

Niềng xe làm bằng FusionFiber

Loopholes được làm bằng FusionFiber sử dụng các polyme chuỗi dài thay vì nhựa epoxit giòn và độc hại được sử dụng trong sợi carbon điển hình. Điều này giúp cho nó có thể hấp thụ các tác động thông qua sự uốn cong cực nhỏ trong các sợi liên kết, giúp tiêu tán hoàn toàn các tác động cực lớn trên toàn bộ niềng xe.

FIND OUT MORE